Algemeen, Fashion & lifestyle, Geen categorie, Home, living & design, Jewels & watches, Kitchen & Design 16 september 2021

Retailbeurs Utrecht bruist van positiviteit en energie! 

Drie dagen lang bruiste het als vanouds in het Beatrixgebouw van Jaarbeurs. Op de drie Trade Mart etages vond Retailbeurs Utrecht plaats. Voor het eerst sinds een jaar mocht de gerenommeerde vakbeurs met vaste en gastexposanten worden georganiseerd. Dat de behoefte aan dit soort live-ontmoetingen groot is, bleek uit de vele blije gezichten van exposanten én bezoekers. 

Hoogwaardig aanbod
“Het was ontzettend fijn om wederom een prachtige vakbeurs te organiseren voor de retailbranche. De sfeer was ontspannen en positief, je zag zowel exposanten als bezoekers echt genieten van het weer live zaken doen en bijpraten”, bevestigt Sanne van Heteren, manager Trade Mart Utrecht, het beeld dat we ook al via social media kregen. Online was het enthousiasme over de beurs goed te zien in de vele posts van leveranciers en bezoekers. “De hoogwaardige showrooms van vaste exposanten die we op Trade Mart Utrecht hebben en wat tijdens de Retailbeurs ook wordt aangevuld met nog meer prachtige merken, trekken een kwalitatief goed publiek aan. De professionals in retail die zich richten op kwaliteit, trends, hoogwaardig design & duurzaamheid in het hogere segment. Na een bezoek aan Retailbeurs Utrecht ben je klaar voor een succesvol retailseizoen in je (online) winkel”, vat Van Heteren samen. 

Gastvrije ontvangst
Het brede aanbod in de segmenten Jewels & Watches, Fashion & Lifestyle, Kitchen & Dining en Home, Living & Design werd als altijd omlijst met een inspirerende aankleding & gastvrije ontvangst. Live cooking, barista’s en een donut wall zorgden voor een smakelijk moment om even samen te komen met andere retailers en de ervaringen van afgelopen jaar te delen. De exposanten van etage 2 & 3 stelden diverse prijzen beschikbaar voor een winactie waar alle retailbezoekers die een order plaatsten, aan mee kon doen. De hoofdprijs was een gratis workshop in je eigen winkel van Visual Merchandiser AnneMarie Agasi. Ook dit jaar waren er een aantal bekende gezichten te vinden op Retailbeurs Utrecht, waaronder de heren van Chef’Special. Zanger Joshua Nolet en zijn collega’s vertelden het verhaal achter de (in samenwerking met hen ontwikkelde) nieuwste bedel voor de populair War Child Bracelet. 

Novelty Route
Op etage 1 Jewels & Watches konden bezoekers een speciale Novelty Route lopen. Zeven exposanten bewaarden een mooie lancering voor Retailbeurs Utrecht, waar juweliers deze vanaf zondagochtend live konden bewonderen. Zo voegde Drijfhout een indrukwekkende collier en armband toe aan de prachtige huiscollectie, presenteerde Studex haar geavanceerde Studex Advanced nazorgproduct en zette GISSER maar liefst vijf nieuwe, stijlvolle designs voor gouden armbanden in de spotlight.
Kasius verraste met een compleet nieuwe set van morganiet en diamant in het hogere segment en Monzario presenteerde haar 18 karaats, handgemaakte geelgouden manchette-armband. SGS Fabriek liet zien hoe succesvol zij de Fjory techniek combineren met de traditionele productie van zegelringen met een nieuwe collectie van acht zegelringen. Rebel & Rose lanceerde een nieuwe serie van drie armbanden in samenwerking met Danny Vera en zijn vrouw Escha. 

Inkoopdagen blijven doorgaan
Het was na drie dagen positieve beursenergie lastig om de deuren van Retailbeurs Utrecht te sluiten. De volgende retailbeurs kunt u al wel vast in de agenda zetten voor 13, 14 en 15 maart 2022.
Gelukkig zijn er showrooms op etage 2 (iedere maandag) en etage 3 (op 4 oktober & 1 november) gewoon geopend voor de inkoopdagen dit jaar. Zo kunnen retailers die de beurs gemist hebben óf nog wat extra inkopen willen doen, hun hart ophalen bij Trade Mart Utrecht. 

Ook interessant