Algemeen 22 mei 2023

Interview met Gusto NL

Korte bedrijfsintroductie

Gusto NL is al 15 jaar importeur van ongeveer 600/700 verschillende Italiaanse producten die zij uit heel Italië importeren. Gusto importeert direct vanaf de producent en zijn groothandel in Italiaanse delicatesse en wijnen. Ook proberen zij in te spelen op het seizoen door bepaalde producten in bepaalde periodes aan te bieden. Denk bijvoorbeeld aan producten zoals panettone of colomba die met Kerst erg populair zijn. Ze zijn gespecialiseerd in het importeren van al het lekkers wat italie te bieden heeft en leveren dit aan delicatessen, kookwinkels en speciaalzaken. Hen kracht ligt vooral in de Italiaanse zoetwaren. Dan kan je onder andere denken aan de krokante canolli uit Sicilië, deze zoetigheid is volledig glutenvrij. Maar ook de  olijfolies , balsamicos en fruitazijnen zijn bestsellers bij dit type winkels.

We zijn blij dat we dit kunnen aanbieden op de Trade Mart. Met onze mooie showroom hopen we gedurende het jaar op diverse momenten een aantal nieuwe winkels te bereiken, met name de kookwinkels. Deze winkels zien wij als potentiële nieuwe markt die we via de Trade Mart willen aanspreken. Daarnaast hebben wij bewust gekozen voor een centrale plek in het land zodat onze noordelijke klanten niet de verre reis naar Brabant hoeven te maken maar iets dichterbij zitten en makkelijk met de trein kunnen reizen’’

Werkomgeving

‘’Bij Trade Mart is alles is tot in de puntjes verzorgd, het is een fijne werkomgeving waarbij je niet alleen je showroom hebt maar ook een extra werkplek, wat erg fijn is. Je kunt hier klanten het hele jaar door iedere dag ontvangen. Voordelen zijn verder dat je met een vaste stand je showroom niet hoeft af te breken en klanten die nu geen tijd hebben de volgende keer misschien wel de tijd nemen om even langs te komen. Je hebt de kans om persoonlijk contact te hebben met je klanten of mensen die nog oriënterend zijn op het openen van een eigen bedrijf of winkel die je advies kunt geven.’’ Verteld Jasper Steenwinkel.

‘’Ik vind dat we de krachten moeten bundelen en vaker aanwezig moeten zijn op Trade Mart omdat ik denk dat mijn klant ook wat bij buurman kan kopen en andersom. Ook willen wij een andere foodimporteur verwelkomen op de beurs die dan bijvoorbeeld Franse of Duitse delicatessen heeft om zo van alle markten thuis te zijn’’ Aldus Jasper.

 

Ook interessant